Nu är det dags att ta saken i egna händer

Vi har startat studiecirkel i Stockholm och nu är det aktivitet på riktigt. Är ledig denna dag och kan ej sluta läsa om viktiga saker. Kajsa sitter på golvet och letar efter billiga skrivare att skriva ut material med och under tiden lyssnar vi på musik. Läste nyss på feministisktperspektiv.se att prostituerade kvinnor  i Brasilien nu går kurser i engelska för att sedan kunna behaga ditresande män som ska besöka fotbolls-Vm 2014 . Dessa barn/unga kvinnor och kvinnor lär sig alltså engelska för att förstå vad sexköparna vill ha.
Vad säger vi om detta? Jo jag föreslår att Sverige ej deltar i denna vidriga karusell. Nu håller jag tummarna för att debatten kring detta snart exploderar. Googlade nyss just fotbolls vm 2014 och ännu syns inte debatten till. *väntar spänt* 

Det var annars sjukt längesedan jag skrev här men hursomhelst så är detta bl.a. vad som hänt; sökt nytt jobb och fått det! Börjar i Mars på ett nytt hotell där jag ej kommer att heta städare längre. Jag ska bli husfruassistent vilket innebär att jag är kvar på städ som avdelning men kommer att gör andra saker. Är vansinnigt glad och stolt över mig själv som nu tar detta steg och vet att jag kommer att klara det bra! 
Mathea har flyttat tillbaka till Stockholm från England och det är verkligen något som gett mig massa energi! <3 

Nu får jag skrivhäfta igen och får återkomma en annan dag. 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0