LISTEN

Har skrivit ett längre brev till efter imorgon min f.d. arbetsgivare. Mina slutord lyder..

"...och under min korta tid hos er har jag skrattat massor, lärt mig flera nya saker men framförallt har jag förstått att dessa människor är människor ni ska vara rädda om och vara stolta över!!

Tåren föll nästan ner på kinden min när jag läste högt för Kajsa och nu håller jag mina tummar så jävla hårt för förändringens vind. Rasismen smyger sig in överallt och det är just det som detta handlar om enligt mig. Jag fattar inte hur mycket intresse jag har för rättvisan och hur jag känslomässigt fäster mig vid människor lätt som en plätt. Helt plötsligt känns morgondagen sorglig istället för sååå jääävla skööön som den gjorde tidigare. Det är dock något som sedan måste gå över i det positiva med framtiden. Den ser sjukt ljus ut nu alltså och jag hoppas att jag ej kommer att bli besviken. Det är den värsta känslan. 

Ikväll har vi sett grammisgalan och jag tyckte det var väldigt fett att first aid kit kammade hem en hel hög med statyetter!! Mando Diao avslutade galan och något hände med mig, innan tänkte jag ööööhheeöööhh jag orkar inte med dem längre och bla bla men när ljuset dimmades och sången började så kunde jag inte tänka på något annat än hur många de alla har legat med? Något svar på detta kommer jag aldrig att få och jag kommer heller aldrig ligga med någon av dem men aja. Torrpullas kåta hjärna har kanske talat klarspråk eller vad säger vi? 

Annars har jag köpt en ny kamera och börjat röka pall mall istället då det känns mer prisvärt (Tipsat av Mathea), Hatar dock att "beställa" detta i affären, vet ej om jag ska uttala det pall mall (som i en pall man sitter på) eller mer paell maell som i engelskan? 

Dagens låt är Listen - Beyoncé. SÅ ARG ÖVER ATT JAG INTE ÄGER EN BILJETT. JÄTTEARG. 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0